دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1397 - 11:37

«فرهنگ بازیافته‌های ادبی از متون پیشین» پرفروش‌ترین کتاب  واحد خراسان رضوی

کتاب «فرهنگ بازیافته‌های ادبی از متون پیشین» پرفروش‌ترین کتاب واحد خراسان رضوی دانشگاه آزاد اسلامی در سی ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد.
کد خبر : 279516

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، واحد خراسان رضوی دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره نمایشگاه بین‌الملل کتاب تهران 120 عنوان کتاب به دانشجویان ارائه کرده که از این میان 50 عنوان کتاب در سالهای 1394 تا 1396 منتشر شده و 75 عنوان دیگر آن مربوط به کتب آموزشی پیش از سال 1394 است.


بیشترین استقبال از «فرهنگ بازیافته‌های ادبی از متون پیشین»


در میان عناوین متعددی که در حوزه‌های مختلف ارائه شده، کتاب «فرهنگ بازیافته‌های ادبی از متون پیشین» اثر رضا اشرف‌زاده از منابع آموزشی در رشته ادبیات است که برای دانشجویان کارشناسی ارشد به نگارش در آمده و بیشترین تقاضا را در نمایشگاه کتاب داشته است.


بر اساس سخنان علی نجف‌زاده کارشناس کتابداری مشهد که به عنوان نماینده واحد خراسان رضوی دانشگاه آزاد اسلامی در غرفه سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد حضور دارد، کتاب‌های «تاریخ ترجمه ادبی» نوشته محمد جواد کمالی، «مبانی تغییرات محیطی نوشته ابوالفضل بهنیافر، هادی قنبرزاده از گروه جغرافیای دانشگاه، «درآمدی به نانو تکنولوژی» فاطمه فراش ‌بامحرم در رشته شیمی، «متوبولیسم بیوشیمی» نوشته مسعود همایونی تبریزی را کتاب‌هایی معرفی کرد که بیشترین فروش آثار این واحد را به خود اختصاص داده‌اند.


با توجه به گلایه‌های نماینده واحد خراسان رضوی در سی‌ویکمین دوره نمایشگاه کتاب، این واحد دانشگاهی طی دو دوره قبل، 13 میلیون تومان عواید حاصل از فروش کتاب داشته و این در حالی است که در این دوره میزان فروش چندان بالا نبوده است.


نجف زاده علت این امر را اطلاع‌رسانی دیرهنگام و عدم تخصیص فضای مناسب معرفی کرد که بی‌تاثیر در استقبال مخاطبان نبوده است.


کمترین استقبال از «دگرگونی رنگ، طرح و تزئین پوشاک ایرانیان»


وی در خصوص کتاب‌هایی که اقبال کمتری در نمایشگاه داشته‌اند بیان کرد: «دگرگونی رنگ، طرح و تزئین پوشاک ایرانیان» نوشته طاهره عظیم‌زاده ار کتب حائز اهمیت در رشته طراحی لباس است که از سوی دانشجویان مورد استقبال قرار نگرفته است. در تقابل با این کتاب، «تب تنفس» نوشته پرویز واحدی که کتاب برتر سال نیز بوده و «فرهنگ بازیافته‌های ادبی از متون پیشین» نوشته رضا اشرف‌زاده از کتاب‌های پرطرفدار بوده‌اند.


لازم به یادآوری است، غرفه چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه بیش از 600 عنوان کتاب دانشگاهی که در واحدهای مختلف آموزش داده می‌شود، در غرفه F5 بخش ناشران دانشگاهی واقع شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته